string(10) "newsevents"
  • 12 Φεβρουαρίου, 2025 till 12 Φεβρουαρίου, 2025

Στις 14 & 15 Φεβρουαρίου 2017, το Εργαστήριο Ολοκληρωμένων Συστημάτων (ISL) του Ινστιτούτου Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» ολοκλήρωσε την πρώτη πιλοτική δράση του iGuide Knossos με σκοπό την ενσωμάτωση αυτής της ψηφιακής εφαρμογής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στα εκπαιδευτήρια της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής, οι μαθητές και μαθήτριες της Γ’ δημοτικού αξιοποίησαν τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών για την ενίσχυση της διδασκαλίας αλλά και μάθησης της Ιστορίας μέσα από τον εμπλουτισμό του σχολικού εγχειριδίου, την οπτικοποίηση της πληροφορίας, τη διάδραση και την ενεργή συμμετοχή.
180 μαθητές και μαθήτριες χρησιμοποίησαν το iGuide Knossos για να γίνουν «ψηφιακοί επισκέπτες και επισκέπτριες» σε μια Κνωσό υποθετική. Υποθετική, καθώς αναρωτιώμαστε πως μπορεί να ήταν η Κνωσός αν συνεχιζόταν η ανακατασκευή βασισμένη σε σύχρονα ερωτήματα. Με υψηλής ποιότητας τρισδιάστατα γραφικά, κινούμενους ψηφιακούς χαρακτήρες, animation shorts, διαδραστικά σημεία, τρισδιάστατο ήχο, αφηγήσεις και κείμενα, στόχος της εφαρμογής iGuide Knossos είναι να διευρύνει τη φαντασία σχετικά με το πώς ενδέχεται να ήταν η Κνωσός στο παρελθόν αντλώντας πληροφορίες από σχέδια της ομάδας ανασκαφής με επικεφαλής τον Άγγλο αρχαιολόγο Arthur Evans, και θέτοντας ερωτήματα για την πολυσυζητημένη – και συχνά αμφιλεγόμενη – ανακατασκευή του από μετέπειτα ερευνητές και ερευνήτριες.
Οι «ψηφιακοί επισκέπτες» είχαν τη δυνατότητα να πλοηγηθούν σε πρώτο πρόσωπο και να τοποθετηθούν σε μία «υποθετική Κνωσό», να συνειδητοποιήσουν τη διαφορά μεταξύ μύθου και Ιστορίας, να μπουν στο ρόλο του ερευνητή και να αντιμετωπίσουν ερωτήματα κατά την περιήγησή τους σχετικά με την τέχνη, την αρχιτεκτονική, τη θρησκεία και την καθημερινή ζωή των Μινωϊτών.
Οι εντυπώσεις των μαθητών/μαθητριών, αλλά και των εκπαιδευτικών για τη βιωματική αυτή δράση, όπως αποτυπώθηκαν από ερωτηματολόγια, παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον:
“Μου έκανε εντύπωση το πόσο αληθινά φαίνονται όλα!” έγραψε μαθήτρια στις εντυπώσεις της,
ενώ εκπαιδευτικός της Γ΄δημοτικού υπογράμμισε πως
“Το πρόγραμμα ήταν πολύ ενδιαφέρον και βοήθησε τους μαθητές να οπτικοποιήσουν πολλές από τις έννοιες που διδάχθηκαν, ειδικά όσον αφορά την αρχιτεκτονική της Κνωσού”
Δεν μπορούμε να ξέρουμε πως έμοιαζε η Κνωσός στο παρελθόν, ούτε πως θα ήταν η ανακατασκευή της αν συνεχιζόταν. Ωστόσο, η τεχνολογία μπορεί να δίνει εργαλεία για να οπτικοποιούμε τις ερμηνείες, τον διάλογο, και τα ζωντανά ερωτήματα που συνεχίζουν στο σήμερα, προσκαλώντας μαθητές και μαθήτριες στη συζήτηση αυτή.
Συντονισμός & Οργάνωση δράσης:
Μαρία Μπέσσα, Παναγιώτης Τσιμπιρίδης
Εμψυχωτές εργαστηρίου:
Ινώ Θεοδώρου, Χριστίνα Θωμοπούλου, Χρήστος Μαρόγλου, Μαρία Μπέσσα, Γιώργος Φαραζής
Βιντεολήψη:
Βάνα Αλεξοπούλου, Ελεονώρα Δουκουδάκη
Μάρκετινγκ & Επικοινωνία Δράσης
Ειρήνη Παπαδοπούλου

Μετάβαση στο περιεχόμενο