Θα παρουσιαστούν ερευνητικές δραστηριότητες της ομάδας γλώσσας και μάθησης που εξετάζουν το ρόλο της προσοχής στη μάθηση και την επάλληλη επεξεργασία λέξεων στην αναγνωστική ανάπτυξη. Παρότι έχουμε συνηθίσει τον όρο “μάθηση” σε σχολικά περιβάλλοντα, όπου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε σκόπιμη και επίπονη διαδικασία απόκτησης γνώσεων, υπάρχει και ένα αχανές πεδίο άρρητης μάθησης ποικίλων κινητικών, γλωσσικών και άλλων γνωσιακών δεξιοτήτων. Θα εστιάσουμε στην πειραματική διερεύνηση φωνητικής και ορθογραφικής μάθησης με την τεχνική άσχετου έργου, κατά το οποίο μαθαίνουμε χωρίς να το επιδιώκουμε και χωρίς καν να το γνωρίζουμε. Εν συνεχεία θα παρουσιαστούν υπολογιστικά μοντέλα οπτικής αναγνώρισης λέξεων και θα αναδειχθεί η ανεπάρκειά τους για την κατανόηση της ευχερούς ανάγνωσης, η οποία απαιτεί επάλληλη επεξεργασία αλληλουχιών λέξεων. Στην ομάδα μας μελετάμε τις διατομικές διαφορές σε έργα κατονομασίας, το πλεονέκτημα ταυτόχρονης παρουσίασης ερεθισμάτων σειριακής κατονομασίας και τη σχέση της ταχείας κατονομασίας με την αναγνωστική ευχέρεια, με στόχο να κατανοήσουμε την ανάπτυξη της αναγνωστικής ευχέρειας και τη σχέση της με την οπτική αναγνώριση λέξεων.